تاثیر نظر و کامنت کاربران در سئو سایت
تاثیر نظرات و کامنت های کاربران در سئو سایت علاوه بر اینکه باعث افزایش مشتری و فروش می شود، موجب به وجود آمدن کلمات کلیدی جدید در سایت خواهد شد و این خود در سئوی حرفه ای سایت شما تاثیرات مثبتی خواهد داشت. علاوه بر این مسائل، می توانید با جواب دادن به کامنت ها اعتماد بازدید کنندگان را بدست آورید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
لازم به ذکر است که گوگل با ایجاد الگوریتم RankBrain خود اهمیت میزان رضایت کاربران از محتوای صفحه را یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2018 معرفی کرده است.
رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم تازه گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به موتور جستجو گوگل کمک می کند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.
اجازه دادن به مردم برای نوشتن نظر در مورد مطالب و محصولات سایت یک روش فوق العاده برای افزایش تعامل و ارتباط با بازدید کنندگان و جلب اعتماد می باشد. بنابراین صرف هزینه و وقت برای ایجاد یک سیستم کامنت کاملاً مفید و عاقلانه می باشد. با این وجود، بسته به میزان ترافیک وبلاگ یا وب سایت، اداره نظرات می تواند وقت گیر باشد.
نظرات مانند شمشیر دو لبه می باشند، یک سیگنال عالی برای SEO هست اما همچنین می تواند در شرایط خاصی به تلاش ناشران آسیب برساند. به همین برخی از وب سایت ها دلیل قسمت نظرات را غیرفعال کردند، در حالی که برخی دیگر به شدت بر روی آن کار می کنند ولی با این حال نمی توان تاثیر نظرات بر سئو را نادیده گرفت.
Comment Marketing چیست؟
تاثیر نظرات بر سئو سایت از عواملی است که حتما باید در نظر بگیرید. از طریق نظرات کاربران، میتوان برای سایت بازدید کننده بیشتری جذب کرد که به این روش بازاریابی دیدگاه می گویند. رضایت کاربران از مطالب یک سایت برای موتور های جستجو از جمله گوگل، به میزان زیادی اهمیت دارد و در صورتی که مطالب ارزشمندی تولید شود، مورد توجه قرار می گیرد. البته گوگل برای ارزش گذاری روی محتوای یک سایت، ملاک های متفاوتی دارد که یکی از آن ها نظرات کاربران است. گوگل کامنت گذاشتن برای یک مطلب را به حساب ارزشمند و مفید بودن آن مطلب می گذارد، بنابراین رتبه بالاتری به آن می دهد.
- کامنت گذاشتن باعث افزایش فرصت لینک دهی داخلی می شود.
- کاربران اساساً محتوای رایگان برای سایت ایجاد می کنند.
- اظافه کردن محتوا به عنوان یک به روزرسانی در نظر گرفته می شود که به این معنی است که محتوای شما “Fresh” است.
- این مساله باعث می شود تا کاربران درگیر شده و بازگردند.
- بحث و گفتگوهای جذاب، موجب می شود کاربران بیشتر در سایت بمانند.
- جواب دادن به کامنت مشتریان باعث افزایش تعامل و فروش می شود.
نکاتی برای تشویق نظردهی در مورد سایت
- از ابزار ووکامنتر استفاده کنید.
- از رسانه هایی مانند عکس و فیلم همراه با محتوای خود استفاده کنید.
- سوال بپرسید اما مطمئن شوید که موضوع باز می باشد.
- مکالمه های چالشی با ایجاد محتوایی جذاب، تحریک آمیز یا بحث برانگیز راه بیاندازید.
- محتوایی با کیفیت انتشار دهید زیرا همانطور که می دانید هیچ کاربری از مقالات کپی و بی کیفیت استقبال خوبی نمی کند.
- ایده های کاربرانتان را بپرسید و از آنها محتوا تولید کنید.
- با پاسخ دادن سریع و دقیق به نظرات مخاطبان، در بخش نظرات سایت خود فعال باشید.
- موردی با ارزش را به اشتراک بگذارید که خوانندگان شما در جای دیگر نتوانند رایگان کسب کنند.
- مجموعه ای از مقالات و محصولات ایجاد کرده و آنها را با یک برنامه ثابت منتشر کنید.
- نسبت به آنچه به اشتراک می گذارید پرشور باشید.
- از دوستان و آشنایان خود دیدگاه و نظرشان در مورد پستتان را بخواهید.
- از خوانندگان بخواهید که اظهار نظر کنند و آنها را ترغیب به انجام این کار کنید.
می توانید با پرسیدن سوالات زیر از کاربرانتان درخواست نظر دادن کنید:
- اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.
- نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هم با این مسئله موافق هستید؟
- اگر سوال یا ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد همین حالا مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
- اگر شما هم تجربه بدی از این قضیه دارید بگویید تا دیگر دوستان مجبور نباشند آن را تجربه کنند.
- اگر تجربه استفاده از این محصول را دارید با بقیه به اشتراک بگذارید.
- می توانید میزان رضایت خود را از این محصول در قسمت نظرات بیان کنید.
جملات این شکلی در انتهای مقالات و محصولات باعث می شود کاربران بیشتری اعتماد به نفس لازم برای درج نظرشان پیدا کنند و تعداد کامنت های کاربران باعث ترغیب شدن دیگر کاربران برای درج کامنت می شود.
پاسخ به نظرات کاربران
گاها افراد انتقادات و پیشنهادات خود را با شما به اشتراک می گذارند. در برخی از مواقع شما می توانید به صورت ایده آل از این انتقادات و پیشنهادات برای بهبود کسب و کار خود بهره ببرید. از این رو انتقادات و پیشنهادات ثبت شده در وب سایت شما بسیار با ارزش هستند و نباید آنها را نادیده گرفت. علاوه بر این شما با جواب دادن به دیدگاه های ثبت شده در وب سایت خود می توانید اعتماد مشتریان را به دست آورید.
شایان ذکر است در زمینه پاسخ دهی به دیدگاه مخاطبان باید چند نکته را رعایت کرد:
- احترام گذاشتن به نظر کاربر.
- ابتدا باید در هنگام پاسخ دهی به نظرات، از کاربر به خاطر ثبت دیدگاه تشکر کنید.
- پاسخ شما به دیدگاه ها باید مختصر و در عین حال جامع باشد.
- در برخورد با مشتری وب سایت، در قالب یک دوست برخورد کنید.
- به سوال کاربر به صورت کامل و مختصر جواب دهید.
حالا که با اهمیت کامنت در سئو سایت آشنا شدید، اگر با مشکل کمبود کامنت محصولات مواجه هستید به شما پیشنهاد می کنیم از ابزار ووکامنتر ووکامرس استفاده کنید.
Leave a پاسخ